Ένα πολυδιατυπωμένο ερώτημα, στο οποίο ο καθένας έχει τη δική του απάντηση! Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;
Βάσει ερευνών, μετά την ηλικία των 36 μηνών τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν σε δίγλωσσο περιβάλλον . Η προσχολική ηλικία είναι η καταλληλότερη περίοδος για να έρθει ένα παιδί σε επαφή με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, εφόσον φυσικά η διαδικασία αυτή πραγματώνεται από ειδικούς, με επαρκή πανεπιστημιακά προσόντα σε κατάλληλο και ασφαλές, ομαδικό περιβάλλον μάθησης.
Ας απαντήσουμε όμως σε κάποια πολύ συχνά ερωτήματα των γονιών!
Πώς γίνεται ένα τόσο μικρό παιδί να τα καταφέρει;
Τα παιδιά στην ηλικία 3-5 διαθέτουν περιέργεια, μια φυσική ευφυΐα για τη γλώσσα, και την έμφυτη ικανότητα να παράγουν γλωσσικούς συνδυασμούς μέσα από τον πειραματισμό. Την περίοδο αυτή της ζωής τους δημιουργούνται οι βάσεις της σκέψης, της γλώσσας, των συμπεριφορών και των πολύπλευρων ικανοτήτων τους.
Δε θα έχει το παιδί μου πρόβλημα με την παράλληλη εκμάθηση της μητρικής του γλώσσας;
Σε καμία περίπτωση. Ένα άτομο που λειτουργεί σε ένα πολύγλωσσο περιβάλλον αναπτύσσει σταδιακά υψηλότερο επίπεδο κατανόησης της μητρικής του γλώσσας και παράλληλα εξελίσσει τις γλωσσικές του δεξιότητες.
Πώς γίνεται αυτό;
Η υποσυνείδητη σύγκριση ανάμεσα στη μητρική και την ξένη γλώσσα, σε επίπεδο λέξεων, ήχων, προφοράς, βοηθά στην ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων του παιδιού, αλλά και της κριτικής του σκέψης. Σε νευρογλωσσικό επίπεδο, όσο μεγαλύτερη πρόκληση δέχονται τα κέντρα μάθησης του εγκεφάλου, τόσο δημιουργούνται νέοι νευρώνες στον εγκέφαλο, ενισχύοντας τη συνολική ανάπτυξη της ευφυΐας.
Το παιδί πρέπει να κάνει μάθημα one–to–one ή σε τμήμα;
Η γλώσσα είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που εξελίσσεται μαζί με την εξέλιξη του ανθρωπίνου είδους και είναι φυσιολογικό να την κατακτά κανείς μέσα σε ένα κοινωνικό και υγιές μαθησιακό περιβάλλον. Τα ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά μικρής ηλικίας καλό είναι να αποφεύγονται και να γίνονται μόνο όταν συντρέχουν συγκεκριμένοι και σοβαροί μαθησιακοί λόγοι. Ο μαθητής όντας κοινωνικό ον βελτιώνεται ακούγοντας τους συμμαθητές του, συνδιαλεγόμενος μαζί τους, μαθαίνοντας από τα λάθη τους και τις επιτυχίες τους, μέσα από το συναγωνισμό και τη διάδραση.
Το παιδί μου γυρίζει από το σπίτι και δε θυμάται κάτι από το μάθημα. Τι συμβαίνει;
Στα μικρά παιδιά η αφομοίωση γίνεται σταδιακά. Μέχρι να φτάσουμε σε επίπεδο παραγωγής λόγου θα περάσει αρκετός καιρός. Το κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο και αν το αντιμετωπίσουμε με υπομονή και χαλαρή διάθεση, θα έχουμε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα.
Στο L.two ξεκινάμε τμήματα Pre Junior για παιδιά από 4 ετών. Λειτουργούμε με γνώμονα τη δυναμική της ομάδας και τη λειτουργία της γλώσσας μέσα σε αυτή, αλλά και τις προσωπικές ανάγκες κάθε μαθητή, όπως αυτές διαμορφώνονται σταδιακά. Σε ένα σταθερό και ποιοτικό περιβάλλον μάθησης δημιουργούμε γλωσσικά ερεθίσματα με ευχάριστες δραστηριότητες που βασίζονται στην επανάληψη και την αφομοίωση, δίνοντας έμφαση στη διασκέδαση, τον πολιτισμό και φυσικά την ανθρώπινη επικοινωνία, την ενθάρρυνση και την επιβράβευση.
Το δώρο της γλώσσας είναι μια επένδυση που διαρκεί και εξελίσσεται μια ζωή και μην ξεχνάτε πως το σωστό ξεκίνημα είναι το παν!
Επισκεφθείτε τον ιστότοπό μας για να μάθετε περισσότερα www.ltwo.gr
Για πληροφορίες ή για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Συγγραφή: Τόνια Κεράτσα
Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία – ΕΚΠΑ
Ισπανική Γλώσσα και Φιλολογία – ΕΚΠΑ
Μεταπτυχιακό στην Τεχνική & Εμπορική Μετάφραση – UMIST
Business English Trainer – Skills Upgrade: Teach Business English by ELT Online
Follow:
Linkedin: Antonia Keratsa
Facebook: Tonia Keratsa
Facebook: L.two
Instagram: l.two_languages