Το ξεκίνημα στο ταξίδι της Αγγλικής γλώσσας θέτει τις βάσεις για πολλά περισσότερα πέραν της απόκτησης του πολυπόθητου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Πολλές φορές έρχονται σε εμάς ενήλικες ή και παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας, και ακούμε τις κλισέ πλέον φράσεις: «Δεν τα παίρνω τα Αγγλικά», «Δε μου αρέσουν καθόλου, δεν καταλαβαίνω τη γραμματική», «Μιλάω 2 γλώσσες αλλά τα Αγγλικά δεν τα κατάλαβα ποτέ». Όχι, δεν είναι θέμα της δικής σου ευφυΐας, έχει να κάνει πολύ απλά με το πότε ξεκίνησες, το πού, το πώς και το γιατί.
Πότε: Ιδανική ηλικία για την A Junior στατιστικά, ανάλογα με το δείκτη ωριμότητας του παιδιού, είναι η Δευτέρα δημοτικού. Όχι δε θα μπερδευτεί με τα Ελληνικά, όπως πολλοί φοβούνται. Είναι δυο γλώσσες με εντελώς διαφορετικούς μηχανισμούς και φιλοσοφία. Εάν το παιδί έχει παρακολουθήσει τμήμα Pre Junior και έχει εκτεθεί περισσότερο στην ξένη γλώσσα, τότε η εξέλιξή του θα είναι ακόμα ταχύτερη. Να μην ξεχνάμε όμως πως κάθε άνθρωπος λειτουργεί με τους δικούς του χρόνους και έχει τη δική του μαθησιακή πορεία, και αυτό πρέπει να είναι σεβαστό, ιδιαίτερα στην αρχή. Σταδιακά θα γίνει η μαθησιακή ομαδοποίηση και όλα τα παιδιά θα ενταχθούν ομαλά και θα μάθουν να λειτουργούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο και να αποδίδουν σε όλες τις απαιτούμενες δεξιότητες.
Πού: Ή μάλλον ας ξεκινήσουμε με το που δεν πρέπει να πάτε. Υπάρχει η λανθασμένη άποψη πως οι μικρές τάξεις είναι οι εύκολες και μπορεί να τις διδάξει η ξαδέρφη με Lower, η «δασκάλα» με Proficiency, ή ακόμα και ο ίδιος ο γονέας με τα Αγγλικά που ξέρει. Οι μικρές τάξεις όμως είναι αυτές που θα κρίνουν όλη τη μετέπειτα πορεία του παιδιού σας στην ξένη γλώσσα. Και επειδή εσείς θα αποφασίσετε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για το παιδί σας είναι να το εγγράψετε σε ένα σχολείο ξένων γλωσσών. Να θυμάστε ότι η μάθηση είναι ταυτόσημη με τη εξέλιξη σε ομάδες, κανείς δε μαθαίνει μόνος. Η αλληλεπίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας και για την ίδια την μόρφωση του ατόμου, αλλά και για την πολύ βασική ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως ομαδικότητα, συνεργατικότητα, ανάληψη ευθύνης, υπευθυνότητα.
Διαλέξτε σχολείο προσεκτικά, ψάξτε το σχολείο που θα βοηθήσει το παιδί σας να μάθει, να αγαπήσει την ξένη γλώσσα αλλά και την ίδια τη μάθηση. Και ρωτήστε! Το σχολείο είναι εγκεκριμένο από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.); Οι καθηγητές είναι καταρτισμένοι, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με άδεια διδασκαλίας; Επικεντρώνονται στην κατάκτηση της ομαλής επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα ή απλά εγγυώνται πιστοποιητικά; Ποια πιστοποιητικά δύνανται να διδάξουν; Μείνετε μακριά από διεκπαιρεωτικούς εκπαιδευτικούς και σχολεία που θα σας πουν ό,τι θέλετε να ακούσετε. Εμπιστευτείτε σχολεία και καθηγητές επιστήμονες, που αγαπούν τη διδασκαλία και τη μάθηση, που επιμορφώνονται, βελτιώνονται, σας καθοδηγούν και δε σας βλέπουν μόνο σαν «πελάτη».
Πώς: Οι πετυχημένοι και ισορροπημένοι μαθητές, είναι αυτοί των οποίων οι γονείς έχουν απρόσκοπτη συνεργασία και σχέση εμπιστοσύνης με το δάσκαλο. Ξεκάθαρα! Ο γονιός που απαίτησε να ακολουθήσει το παιδί του ένα εντατικό τμήμα, αντίθετα με τις συμβουλές των δασκάλων του και ενώ το ίδιο απέδιδε καλύτερα σε φυσιολογικούς ρυθμούς, το βούλιαξε μαθησιακά. Ο γονιός που απαίτησε το παιδί του να δώσει ένα πιστοποιητικό Β2 νωρίτερα από όσο αυτό μπορούσε, επειδή οι συμμαθητές ή οι φίλοι το έκαναν δεν αναλογίστηκε όμως πως μακροπρόθεσμα, στο επόμενο επίπεδο θα έχει κενά, θα βασανιστεί για να αποδώσει, και πιθανόν να μην τα καταφέρει επικοινωνιακά. Ο γονιός που έκανε ο ίδιος τις ασκήσεις του παιδιού του ή δεν το προέτρεψε να έρθει στο μάθημά του προετοιμασμένο, δεν του ενέπνευσε την υπευθυνότητα, το σεβασμό και τη συνέπεια στη μάθηση.
Γιατί: Οι μικρές τάξεις των Αγγλικών, είναι όπως είπαμε, καθοριστικές για την μετέπειτα επιτυχημένη μαθησιακή πορεία των μαθητών. Πρέπει σε συνεννόηση με τον δάσκαλο να αποφασίσετε υπεύθυνα εάν το παιδί σας θα παρακολουθήσει ένα τμήμα A Junior ή ένα συνδυαστικό A Junior/B Junior ανάλογα με την ηλικία και τις μαθησιακές του δυνατότητες.
Στο κέντρο ξένων γλωσσών L.two δίνουμε έμφαση στη δυναμική της ομάδας και εγγυόμαστε:
• Διασκέδαση μέσα στην τάξη με μια πληθώρα ποιοτικών δραστηριοτήτων αλλά και έξω από αυτή, μαθαίνοντας βιωματικά
• Σύγχρονο υλικό – βιβλία που αναπτύσσουν σταδιακά όλες τις δεξιότητες (ανάγνωση, γραφή, ακουστική αντίληψη, προφορικό λόγο)
• Ευχέρεια στην προφορική έκφραση
• Βελτίωση των νοητικών δεξιοτήτων
• Ανάπτυξη της μνήμης
• Ικανότητα συγκέντρωσης
• Ανάπτυξη της ευαισθησίας απέναντι στη διαφορετικότητα
• Διαχείριση άγχους υποσυνείδητα με τη συμμετοχή σε ομαδικές, προφορικές δραστηριότητες
• Συνολική ανάπτυξη της προσωπικότητάς του και ενίσχυση των δημιουργικών, κοινωνικών, συναισθηματικών και γλωσσικών ικανοτήτων
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως: υπευθυνότητα, συνεργασία, ανάληψη ευθύνης
• Επαφή με πολιτιστικά στοιχεία
Επισκεφθείτε τον ιστότοπό μας για να μάθετε περισσότερα www.ltwo.gr
Για πληροφορίες ή για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Συγγραφή: Τόνια Κεράτσα
Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία – ΕΚΠΑ
Ισπανική Γλώσσα και Φιλολογία – ΕΚΠΑ
Μεταπτυχιακό στην Τεχνική & Εμπορική Μετάφραση – UMIST
Business English Trainer – Skills Upgrade: Teach Business English by ELT Online
Follow:
Linkedin: Antonia Keratsa
Facebook: Tonia Keratsa
Facebook: L.two
Instagram: l.two_languages